zaterdag 15 december 2012

79 lapjes en.... weer een schaal!

Ik ben weer begonnen met mijn banksprei. Heb even genoeg van de hartjes en de engeltjes, moet ook geen lopende bandwerk worden. Hij is toch al best zwaar inmiddels (100 % katoen, kan niet wennen aan dat acryl) maar dat is niet zo erg. Inmiddels 79 lapjes gehaakt, nu 20 minuten per lapje (ongeveer), maar ach, je kunt het ook zo weer wegleggen als er wat tussenkomt (en dat gebeurt hier nog al eens;). Via een foto lastig in te schatten: 1 lapje is ongeveer 10 bij 10 cm. Ik maak vanaf nu alleen nog witte lapjes er omheen. In de sierrand die ik er omheen ga maken, komt wel weer een kleurtje, weet nog niet welke, maar goed, voor ik daaraan toe ben......... ;)
Hier even een fotootje:


Wordt al best wat he!?
 En hieronder mijn laatste vondst: deze grote schaal (zo'n 40 cm). Ik geeft toe.. ben een beetje verslaafd aan dit soort servies. Reactie thuis: hebben we niet al genoeg van die schalen?? Mijn anwoord was dat het alllltijd handig is zo'n schaal... een lekkere salade, straks de oliebollen en appelflappen, enz... Voor nu staat hij te pronken in de servieskast... te wachten op...?
 to be continued!

2 opmerkingen:

  1. Mooi hoor je sprei....wat een werk he...ik ben zelf ook bezig een sprei te haken...allemaal rondjes, moet nog heeeeeeeel veel rondjes maken :-)
    Prachtige schaal is dat.....die opmerkingen zullen wel velen van "ons" krijgen.....heb daar zelf geen last van...(voordeel van het alleen zijn hahaha)

    Prettige dag, groetjes Grietje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi je sprei, zo elegant met hier en daar een kleurtje
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen

Wat een leuk, een berichtje! Dank daarvoor!