zondag 19 februari 2012

Kruidkoek.... appelflappen... lekker eten!


Vanmiddag rook ons huis naar... kruidkoek met VEEL rozijnen!
Nog voor hij in de oven zat, werd al gevraagd "Mogen we een stukje??"...Neeee... nog maar 1 uur wachttijd en dan nog de afkoeltijd... maar het was het wachten meer dan waard!
Vorige week hebben M. en R. appelbollen gemaakt, zelf appeltjes snijden en alle andere ingrediƫnten er doorheen roeren (en stiekem snoepen natuurlijk), .... met als resultaat knapperige appelbollen met een dot slagroom... smullen maar...!

En veel recepten uitproberen, ik ben geen topkok, maar ik hou wel van lekker eten, dus toch proberen om met gezonde ingrediƫnten iedere week 1 of 2 nieuwe gerechten te maken. Kijk graag naar kookprogramma's, 24 Kitchen is een van mijn favoriete zenders. Vaak lukt het
wel goed en smaakt het heerlijk of 'prima' (volgende keer doe ik dit of dat anders) en heel soms zegt de eerlijke jury hier: dit hoeft niet weer. Of zoals R. vandaag zei: "Dit is eten is mijn straf" (Huh?? hoezo... niet lekker..?? haha, je kunt maar beter duidelijk zijn)

Gisteren was het wel lekker: Bietjessalade met appel - gepofte aardappel (gepoft in knoflook, basilicum, zout/peper, olijfolie) met creme fraiche en bieslook - gebakken witvis
voor meer inspiratie: www.24kitchen.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wat een leuk, een berichtje! Dank daarvoor!