woensdag 27 februari 2013

Kringloopvondst: mooi oud krukje!

Mazzel... vorige week bij de Kringloop!
In een vorige post afgelopen week over de theelepels, 
schreef ik dat ik toen nog wat had gevonden... 
...en dat was dit krukje. De kleine (links) had ik al,
ze passen goed bij elkaar! Het vrolijke bloemen kussen is in de maak zoals jullie weten, die zal perfect passen op dit krukje! Inmiddels alweer meer bloemetjes gehaakt. 
Ik had vorig jaar een drie-potig-krukje gevonden bij de kringloop, deze wit geverfd, maar... die blijkt een omval-krukje te zijn, de poten zijn niet goed geplaatst zodat je er zo afkukelt... Vandaar dat ik op zoek was naar een vervanger, en deze heeft 4 veilige poten! En dan, als het straks iets warmer wordt, ga ik in de garage of beter nog: buiten, lekker schuren en verven. Naast deze 2 krukjes krijgt dan ook het bruine kastje een lik verf. 
 En dan nu nog de verf; ik wil graag een mooie grijze kalkverf. Meestal kies ik voor wit, maar ik denk dat ik grijs eens ga proberen, ik zie zoveel mooie grijstinten voorbij komen op de verschillende blogs!

  Wordt vervolgd!

26 opmerkingen:

  1. Wat een mooie vondst, het nieuwe krukje past inderdaad heel goed bij het exemplaar dat je al had. Ik zou inderdaad voor grijs gaan, daar krijg je vast geen spijt van. Al moet ik erbij zeggen dat ik het kiezen van een juiste kleur altijd erg lastig vind.

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke krukjes heb je gevonden. Ik vind alle 4 de kleuren grijs mooi hoor, dat wordt moeilijk kiezen.... Lieve groet Pascale

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige vondsten, ik ben benieuwd naar het eindresultaat. Grijs is altijd goed!

    Groetjes Sot & Tof

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh leuk die krukjes, zullen mooi staan in grijs. Kijk al uit naar het resultaat. Groetjes, Annemie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat hoor. Leuke vondsten heb je gedaan.
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je krukjes zijn echt heel leuk en ik denk ook dat als je grijs gaat schilderen, zowel de krukjes als het kastje, dat het heel mooi gaat worden. Maar vooral je kussen wordt ontzettend mooi, wat heerlijk he, haken....
    Ik wens je een heel fijne dag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie vondsten...tja en welke grijs, ze zijn alle 4 mooi en hebben net weer een andere uitstraling, ik ben benieuwd waar je voor gaat.
    Fijne dag. Gr. Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  8. LEUK!!! Ben erg benieuwd naar het eindresultaat, zowel van het gehaakte kussen als van het kastje!

    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gaaf idee om ze met krijtverf te gaan schilderen, dat scheelt een hoop werk en het resultaat is prachtig! Kijk maar eens bij 'dinahcreatief', die is momenteel bezig met het beschilderen van een kast en zij laat ons steeds zien hoe dat verloopt. Je hebt echt gave vondsten gedaan!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuk krukje....goeie vondst zeg! Past perfect bij de kleine!
    x Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooie vondst!
    Prachtige kleuren grijs!

    Liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk leuk!!
    Grijs is inderdaad even net wat anders ik ben benieuwd hoe het word.
    Lieve groet, Arja

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuk, grijs is een mooie kleur en best wel lastig om de goede tint uit te kiezen.

    Lieve groet, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  14. ja, ik heb je gevonden. Mooi he die grijze kleuren. Ik ben ook bezig met het schilderen van een computerkast, een flinke!!! De kleur die ik gebruik is erg mooi maar net niet de kleur die ik graag wil. Morgen ga ik weer aan de slag met de nieuwe kleur. Ik gebruik verf waarbij je niet vooraf hoeft te schuren of te plamuren en zeker geen primer of zo hoeft te gebruiken. De verf hecht op alles, metaal,glas, fineer,hout en noem maar op. Echt geweldig :-)

    Lieve groet, dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een leuk krukje! Past heel goed bij die je al had, en je hebt zoveel kleuren grijs.. voor de keuken heb ik een paar kleurstalen gehaald, en daar zit ook duif grijs bij, en die is het nu geworden, ik ben heel benieuwd hoe het gaat worden ;)En ook benieuwd welke kleur jij nu gaat kiezen voor je kast
    Fijne avond nog,
    Groetjes Fleur

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een leuke spulletjes. En ook leuk om het een nieuw kleurtje te geven.
    Ben benieuwd.
    Succes met haken.
    groetjes Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Gave vondsten weer, en daar kun je dan zo blij van worden hè. Ik werk zelf ook heel veel met krijtverf (voor onze Boelschuur knap ik ook wel veel op) en als je die dan ook nog bewerkt met was, krijg je een plaatje. Groetjes Alie

    BeantwoordenVerwijderen
  18. In de ban van krukjes en verf een goede combi hoor,
    ik geniet van je vondsten....en zeker van je plannen ermee.
    De keuze van verf vind ik moeilijk hoor, ik hou van grijstinten...

    Lieve groetjes,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  19. prachtige krukjes en je kussen zal er zeker heel erg mooi op staan. dinsdag wordt het 10 graden, een een hoekje in de tuin kun je dan zo al aan de slag tenzij je de verf nog niet hebt uitgezocht. Histor one matte lak op waterbasis is een mooie verf en snel droog, je kunt het laten mengen in iedere kleur grijs die je maar wil. succes en geniet van het zonnetje die gaat komen. X

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik vind die duifgrijs erg mooi, maar ik hou ook van grijs hoor. Ik heb zelfs zo'n bankstel in die kleur hihi.....
    Leuk die krukjes maar ook dat kastje vind ik een leuk dingetje.
    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  21. jij bent met recht een bezig bijtje, heerlijk die energie!
    wat een leuke schildersklussen en je gehaakte kussen wordt ook al zo mooi en zo heerlijk om te doen:)

    fijn weekend,
    lieve groet van Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een leuke meubeltjes. Die worden vast heel mooi. En dat patroon van de Afrikaanse bloem wil ik ook nog een keer maken. Je hebt een prachtige kleurencombinatie gekozen. Bedankt voor je bezoek aan m'n blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik vind de kleur 'oorspronkelijk' het mooiste denk ik...

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Je hebt een leuke blog ik ga je volgen....groet,
    Annemiek

    BeantwoordenVerwijderen
  25. O spannend ,ben benieuwd hoe het gaat worden
    Van welk merk zijn deze staaltjes ?

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Gaaf, ik be heel benieuwd naar het eindresultaat!! Je vroeg wat voor materiaal ik heb gebruikt voor de zeshoekjesdeken, dat is Popular acryl. Haakt echt super en voelt lekker zacht aan :).

    BeantwoordenVerwijderen

Wat een leuk, een berichtje! Dank daarvoor!