zaterdag 4 april 2015

Rainbow blanket: Joining granny squares


Eindelijk! 10 stapeltjes van 7 granny squares gehaakt... 70 fleurige granny's kijken me lachend aan.


Ik heb ze zojuist allemaal goed neer gelegd (wat een gepuzzel;)


En ze op volgorde op een dienblad gelegd zodat ze voor het grijpen liggen.
Wat een vrolijk kleuren pallet! Je zou bijna zin in de lente krijgen!


De crème randen zullen de ergste "kermis" er uit halen. Dat geeft rust, maar hij blijft vrolijk!



 Na lang zoeken op de diverse blogs en Pinterest heb ik een manier gevonden om ze aan elkaar te haken.
Ik vond hem op "Happy in Red" .
Ik haak eerst met crème het gewone dichte granny patroon nog 1 x.
Bij de tweede ronde in crème haak je de eerste granny:

*1 half stokje, 1 half stokje (in het volgende stokje van de vorige toer), 1 losse (daarbij sla je een stokje uit de vorige toer over)* (herhaal)
In de hoeken: 2 halve stokjes, 1 losse, 2 halve stokjes

De volgende granny's haak je op de 'as-you-go' manier (dus lapje voor lapje) aan elkaar, 
door de losse, uit de beschrijving hierboven, steeds te vervangen door een halve vaste.
Dus dan haak je steeds:
*2 halve stokjes, 1 halve vaste*  Dit doe je ook in de hoeken!

Zo zie je je deken gaandeweg groeien!


Ik haak ze aan elkaar vast met de crèmekleur van Catania.
1 granny square lapje is 13 x 13 cm.

Haaknaald: 3,5
Katoen: Catania - Phildar Coton 3



Fijn paasweekend allemaal! Ik haak snel verder (mini Bezig Bijtje ligt lekker te slapen!)

Lieve groet, Miriam

19 opmerkingen:

  1. Ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat! Hij is in ieder geval super fleurig!

    Groetjes,
    Hanneke maakt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier word ik heel blij van, sprankelende kleuren, gezellige dagen gewenst en groet Francien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie vrolijke kleuren en wat heb je ze mooi verdeeld!
    nu nog 'even' aan elkaar haken, ik ben nu al benieuwd naar het effect. Veel plezier er mee!
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow prachtig wat een kleur! Ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat.

    Fijne paasdagen!

    Groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk die kleuren!! Niet bijna.....ik heb zin in de lente!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk om weer een update over de deken te lezen! Wat een vrolijke kleuren. Elke keer als ik jou deken voorbij zie komen, krijg ik de kriebels om ook weer met een deken te beginnen... Eerst maar eens wat andere dingen afmaken!

    Fijn weekend! Geniet ervan! Groetjes, Vera

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hij wordt prachtig! Dat kan niet anders.
    Ik ben zo benieuwd naar het eindresultaat.
    XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hello, Happy Easter!!!I love your crochet, it is beauty, I love this colors, I follow your blog, I have a blog about crochet with free patterns and free crochet diagrams, visit me , hugs from Brazil.
    Visite meu blog - Tita Carré - Crochet

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi al die kleuren... en nu aan elkaar haken nog een hele klus...

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gaat heel mooi worden groetjes Marie-Claire

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ooooooh, wat GAAAAAAAF!!
    Al die kleurtjes, al die lapjes, al die mooie vierkantjes bij elkaar.
    Oh oh oh, ik hou ervna.
    Mooi ook, zoals je ze aan elkaar gaat haken, ik ben benieuwd hoe dat eruit gaat zien.
    En wat haak je toch mooi zeg, zo mooi egaal en alle lapjes even groot en gelijk.
    PRACHTIG!
    Laat je hem gauw zien, als ie af is?
    Groetjes, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat staat het gezellig al die mooie kleurtjes. Maarr je hebt nog een hele klus voor je. Leuk dät je beschrijft hoe het moet.
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi! En toevallig precies waarnaar ik aan het zoeken was want ik heb een soortgelijke granny waarvan ik beslist nog niet wist hoe ze te verbinden aan elkaar, Bedankt dat je jouw methode uitlegt. Groetjes Talitha

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi, wat een mooie deken. Staat hier op mijn to do lijstje. Kun je mij vertellen wat en hoeveel garen je gebruikt? Dat is namelik mijn struikelblok. Wil je me helpen? Groetjes diana

    BeantwoordenVerwijderen
  15. LEUK!!! Mooie kleuren! En fijn dat mijn uitleg je zo hielp. Ik vind het nog steeds een fijne manier van aan elkaar haken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. hallo ik heb een vraag ik ben er mee bezig nu vierkanten haken granny s squares dicht maar hoe doe ik een halve driehoek hiervan hoor het graag grtjes bertha

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hallo bezig bijtje ik heb een vraagje ik ben ook met een dichte granny vest bezig maar ik moet voor de hals 3 hoekjes ervoor hebben , kan u mij dat uitleggen hoe ik dat moet doen, ik hoor het heel graag, zou u mij dat stap voor stap willen uitleggen ik heb 5 toeren vd dichte granny dus nu driehoekjes , hoor het hel graag van t bezige bijtje ik ben een beginner haakster grtjes bertha

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoe haak je de lapjes aan elkaar??
    Wat is het eindproduct??

    BeantwoordenVerwijderen

Wat een leuk, een berichtje! Dank daarvoor!