zaterdag 23 februari 2013

Vrouwtje Theelepel (dl. II)

De hele week vakantie... hoe kan het ook anders dan even de Kringloop binnenstappen.
(met twee kinderen die daar erg leuk verstoppertje konden spelen...
gelukkig zijn er geen vazen en borden gesneuveld).
 
 
Niet veel gevonden.. Ja, een echte Kringloopfan moet ook een beetje kritisch zijn. Maar in de lepeltjesbak kan ik een hele tijd snuffelen... en ik vond deze 4 mooie lepeltjes. Achterop het lepeltje met de kroon bovenop staat:
"Ter herinnering aan de geboorte van de oranjetelg 1938"
Het jaar dat Koningin Beatrix geboren werd. Helemaal nu ze aftreed, toch best een bijzonder lepeltje.
En de twee bloemenlepeltjes vind ik toch wel het mooist.
Vooral de zonnebloem vind ik erg mooi qua vorm,  de voor en de achterkant zijn in de vorm van deze bloem en hij is erg massief!
 
 
Nu kan ik ze in deze glazen pot doen met de lepeltjesverzameling die ik al had: 
 
Verder bij de Kringloop nog wat leuks gevonden, hier plaats. ik morgen even wat over! Als afsluiter een vrolijke lentekleurplaat, vandaag gemaakt door mijn kleine meid, 6 lentes jong: 
Groetjes, Miriam (Alias 'Vrouwtje Theelepel')

16 opmerkingen:

  1. Naar theelepeltjes heb ik eigenlijk nooit gekeken bij de kringloop. Het is wel weer leuk om te verzamelen inderdaad. Staat leuk in een potje bij elkaar, lieve groet,pascale

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bij het bestek mag ik ook altijd graag even neuzen, je vind er soms de mooiste exemplaren. Jouw aanwinsten zijn ook mooi én bijzonder!

    Fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, wat een leuke vondsten!! Ik snap helemaal dat je ze mee naar huis hebt genomen! Het is altijd weer een verrassing wat je bijzonders tegenkomt.. Soms niks, dat kan ook gebeuren, zoals ikzelf had vanmiddag, hi hi! Fijne vakantieweek!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk, in de vakantie kringlopen..staat hier ook op de planning volgende week en dan zoeken we er één op een beetje verder weg..
    Je bent mooi geslaagd met je lepeltjes, die van de oranje telg is zeker bijzonder..
    Mooi gedaan, die fleurige bos, dank je wel..dochtertje van vrouwtje theelepel :)
    Lieve groet,
    Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie vondsten en ook een hele bijzondere. Geniet nog even van je kinderen. X

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk om zulke dingen voor je verzameling te vinden. Ik vind de bloemenlepeltjes ook het leukst. Dat geboortelepeltje is natuurlijk heel leuk gezien het aftreden van koningin Beatrix.
    En wat heeft je dochter een leuke lentetekening gekleurd. Mooie kleurtjes heeft ze gebruikt!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je theelepeltjes zijn leuk, ik heb ook een vaasje vol, maar jij boft dat je die ene bijzondere vond hoor, heel leuk om die in je verzameling te hebben.
    De lentekleurplaat is zóó'lief, dat wil een moeder toch graag zien...

    Fijn weekend en lieve groet,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk zeg!! Ik geloof dat ik toch binnenkort maar eens bij een kringloopwinkel moet gaan neuzen...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtige aanwinst zeg!
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo Miriam,
    Tuurlijk kom ik ook even bij je neuzen. En wat een geweldig leuk blog heb je.
    Je lepeltjes zijn echt fantastisch. Je bent net zo,n verzamelaar als ik. Maar dat is een passie die vele bloggers hier juist met elkaar delen. Haha. Ik ga je volgen hoor.
    Groetjes,
    Natasja.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gave lepels hoor, maar zo'n kleurplaat onbetaalbaar.

    Groetjes Sot en Tof

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooie kleurplaat heeft je kleine meisje gemaakt, zeg maar tegen haar dat ik het echt supermooi vind.
    En wat een mooie lepeltjes kan jij weer aan je verzameling toevoegen.
    Ik heb ook een kleine verzameling, die komen allemaal bij mijn oma's vandaan.
    Fijne zondag.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Aaaa wat een mooie kleurplaat! Super leuk!
    Heerlijk is dat he, even snuffelen in de kringloop!
    Leuke lepeltjes ook!

    Lieve groetjes,
    Arja

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat leuk dat lepeltje van die oranjetelg. Ik las en hoorde dat de kringloopwinkels nu ook de crisis voelen want er komen al minder mooie spullen binnen. Jammer want het is een leuke hobby :-)

    groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Nu net in de kringloop winkel ook een lepeltje gevonden ter herinnering van de geboorte van de oranjetelg 1938.... heel bijzonder. Bij toeval hoor want ik was op zoek naar lepels die ik kon schilderen... en net toen ik er mee wou beginnen zag ik het staan...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Nu net in de kringloop winkel ook een lepeltje gevonden ter herinnering van de geboorte van de oranjetelg 1938.... heel bijzonder. Bij toeval hoor want ik was op zoek naar lepels die ik kon schilderen... en net toen ik er mee wou beginnen zag ik het staan...

    BeantwoordenVerwijderen

Wat een leuk, een berichtje! Dank daarvoor!