vrijdag 8 maart 2013

Over lentekriebels en meer...

Deze week was een bezig weekje. Ik merkte... ik had behoefte aan "Fris" & "Lente".
 Iets wat in huis leidde tot: 
geschuif met spullen, gepoets met de schuifdeur wagenwijd open (ook spullen waar ik normaal met de stofdoek voorbij zou lopen..), oude spullen in zakken voor de kringloop of naar het laatste station: de container! En de lentejassen hangen ook al bij aan de kapstok..
Want nu zou het dan wel lente worden! Ik vind het zelfs anders ruiken buiten (ramen staan hier de hele dag op een hele ruime kier;), en ik geniet van de vogels 's morgens hier aan de bosrand, want ook die fluiten 'anders', het is lente! (echt waar... het is niet alleen omdat ik het wil horen:). 

Gisteren merkte ik dat ik gewoon een beetje verontwaardigd was toen ik hoorde dat het weer zou gaan sneeuwen en vriezen...?! Brrr! Ik moet er niet aan denken! Hopelijk is het een laatste stuiptrekking van Koning Winter... Hij mag genieten van zijn welverdiende rust.
 
Ook tijd gemaakt voor creatieve dingen:
Paastakken optuigenal een paar jaar een gezellige bezigheid samen met de kinderen! 
We hebben versiering wat op zich al 'Brocante' is: gekregen van de inmiddels overleden oma van mijn man die ze vroeger zelf gebruikte. De meeste van hout.. en lekker van alles wat! De witte paastakken heb ik bij de A.H. gekocht, tjah... wit heeft toch altijd mijn voorkeur, dit is het eerste jaar dat ik witte paastakken vind. En de paasversiering is kleurrijk, lekker vrolijk voor de kinderen!

Ja, de foto hieronder komt ook voort uit de lentekriebels: behoefte aan fris, ook de hal moest anders.
De Anton Pieck-prent kom bij de kringloop vandaan, vond het zo mooi (en passen bij ons boerderijtje).

Hieronder mijn lekkere leestafel. En hier ligt mijn At Home jaaragenda (verjaardagscadeautje afgelopen december voor mezelf;), vol met mooie foto's, en nog praktisch ook!

En... ik bak iedere week, vaak op donderdag, mijn eigen koekjes, nu al een paar weken en het bevalt goed! (De pot is iedere week nog leeg gegaan;). Het recept is iets veranderd; hierover later meer.
Verder bezig geweest met de Afrikaanse bloemen , er weer een paar aan vast gemaakt, als ik weer een heel stuk verder ben, volgt een update!

26 opmerkingen:

  1. Gezellig klusje om samen de paastakken te versieren! Zelf houd ik meer van de rustige stijl op de laatste foto's ;) Je bloemen zien er erg leuk uit.

    Fijn weekend. Groeten, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Van mij mag koning Winter ook een sabbatical nemen hoor, ik ben er helemaal klaar mee! Het was de afgelopen dagen ook zo lekker buiten! Sinds de meiden groot zijn maak ik eigenlijk geen paastakken meer, maar vroeger vonden mijn dochters dat altijd erg leuk.

    Fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jij bent druk in de weer geweest! Je prentje met die glazen flessen ervoor is leuk, lieve groeten Pascale

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo'n witte paastak staat wel ontzettend mooi!!! Van mij mag Koning Winter heel lang op vakantie! Kom maar op met de lente!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het was weer een gezellig verhaal. Leuk dat je al zo druk met de kinderen bezig bent geweest. Wat zullen ze genoten hebben. Die paastakken zien er leuk uit.
    Een fijn weekend.
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Bedankt voor je berichtje op mijn blog. Ik ben meteen op jouw blog gaan kijken en volger geworden. Love it! Ik kom zeker vaker kijken!
    Groetjes malotte

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat ziet er gezellig uit! Mooi die witte paastakken... En ik heb ook van die oude houten hangers, ik vind ze prachtig! En extra leuk om ze met de kleintjes op te hangen ;-) Geniet ervan en een heel fijn weekend gewenst xx

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuke site heb je! ik kom zeker vaker kijken, meteen volger geworden!

    groetjes Anne
    www.atelier-anne.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wow wat gezellig zeg! Kei leuk die paastakken en je verzameling flesjes....super!
    Fijn weekend!
    X Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat heb je een gezellige blog ! Ik kijk mijn ogen uit :)
    groetjes, Annemie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ziet er super gezellig uit bij jou. Een en al vrolijkheid...heerlijk...fijn weekend en lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Tja Miriam dat was heerlijk genieten he die heerlijke dagen!!!! Helaas moeten we het de komende dagen weer met winters weer doen. Het is inderdaad te hopen dat het de laatste stuiptrekking zijn...we gaan daar maar vanuit..positief blijven he....
    Je paastakken zien er erg mooi en fleurig uit...en de verandering in je hal is ook weer prima geslaagd...!!!

    Prettig weekend,
    Groetjes Grietje

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat heb je het gezellig in huis! Wat leuk zeg! Een boerderijtje zeg je? Wauw wat heerlijk! En een lekkere leestafle..heerlijk he, wij zitten hier ook altijd aan de grote tafel! Je had weer een paar leuke posten! Ik loop eenbeetje achter met reageren, het lukt me niet zo heel vaak, mijn werk vraagt ook veel tijd en de hobby natuurlijk , maar dan lees ik weer een heleboel tegelijk lekker bij! Fijn weekend hoor! Groeten,Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ben inderdaad niet van de kleuren ;) maar een gezellig gekleurd plaid voor buiten vond ik toch wel erg leuk!

    Groeten, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ja, die lentedagen hebben ons wel te pakken!
    Maar je hebt het heel gezellig gemaakt met de paasversieringen.
    Met de ziekte van mijn moeder heb ik er helemaal geen idee van. Ik haal een bos bloemen in huis en daar geniet ik dan van.
    Je hebt het gezellig in huis, en dan een boerderijtje....diepe zucht! Midden in een flat met balkon. Ben op een boerderij opgegroeid en voel me nu best wel eens opgesloten.
    Geniet ervan Miriam!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een tegenvaller, van de lentelucht weer in de kou, maar één voordeel, je huis is lekker gepoetst:)
    Gezellig om zo al met de paastak aan de gang te gaan, dat mis ik nu af en toe, wel op school, maar thuis wordt dat minder omdat de dochters ver weg studeren en met de paasdagen niet thuis zijn...maar genoeg hoekjes om met eitjes te versieren hoor.
    Geniet van je weekend en een lieve groet,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Het is toch een feit Miriam,
    ik was werken toen het van dat mooie lenteweer werd, dus ik verheugde me helemaal op dit vrije weekend. Krijgen we dus gewoon sneeuw en vorst. Ik hou van sneeuw maar nu mag het toch echt wel lente en zonnig worden.
    Mooi dat gipskruid in die kan en wasbak. Ook je paastakken staan al.
    En lekker toch dat je jezelf een cadeau gegeven hebt.
    Mjammie... elke week vers gebakken koekjes. Ik denk dat ik maar eens opd e koffie kom hihi.....

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Leuk die paastakken! En die flesjes helemaal leuk zo bij elkaar!
    Fijn weekend! Lieve groet, Arja

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Bedankt voor je lieve berichtje op mijn blog. Ben gelijk even naar jou blog gegaan (zoals je ziet) en ik vind hem helemaal leuk, dus ik ga je blijven volgen. Zou het erg leuk vinden als jij mijn blog ook wilt blijven volgen;-).Mooie foto's, ik vind die witte paastakken helemaal geweldig....hou zelf ook erg van wit! Heerlijk he als de zon even lekker uitbundig schijnt, dan krijg ik ook echt zin om alles lekker schoon te maken en op te ruimen.
    Fijn weekend.
    Lieve groet,
    Henny

    BeantwoordenVerwijderen
  20. hoi heerlijk bezig geweest lees ik wel

    en leuk he pasen in huis brengen!!!

    ik moet ook nodig me paas post maken

    maar kwam weer war tussen!!!

    heb wel net wat anders gepost!!

    mail je van de week!!!

    gr cindy

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Mooie blog heb je. Heel inspirerend. Ik heb je ook genomineerd voor de Liebster Award. Doe je mee? Voor verdere gegevens verwijs ik je naar mijn blog: http://mevrouwhaakgaren.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hallo Miriam, Ik kom even gezellig neuzen bij je blog. Je hebt het erg leuk. Ik moet wel nog even bijlezen, maar dat is geen probleem, integendeel! Zet maar een extra kopje neer, want ik blijf!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Heerlijk, dat lente en paassfeertje al bij je binnen. Toen mijn meiden nog klein waren versierden we ook elk jaar wat takken met allerlei kleurige eitjes en vogeltjes... zo gezellig.
    Ik wens je een heel mooie nieuwe week,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een heerlijke lentepost! Ziet er gezellig uit allemaal!
    Het begint gelijk te kriebelen, denk dat ik deze week ook vast paastakken ga halen :)
    fijne week, liefs Lindy

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hai, hai , ben vandaag voor het eerst op jouw blog. Wat een leuke dingen allemaal!
    Ik ga je volgen hoor.
    Groetjes, Corine
    Wien-art.blogspot.cm
    Wien-artfabrics.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen

Wat een leuk, een berichtje! Dank daarvoor!