maandag 10 juni 2013

Schelpen, haaien, piraten...

Laatst de kamer van mijn dochtertje laten zien, nu de kamer van mijn zoontje van 7 jaar...
Onze kleine verzamelaar. Hij kan overal wel wat mee. Hij spaart o.a. alles over 
'de natuur'... De kamer is best vol, ik probeer het meestal weer te ordenen (in bakken, koffers en manden), voor hem hoeft dat niet zo nodig, door elkaar is ook o.k.


 De piratenboot heeft hij laatst met zijn opa getimmerd. Hier is hij zo trots op. En zijn kledingkast is volgeplakt met dierenposters. Hij is 2 jaar helemaal gek geweest van haaien, dit neemt nu iets af.

De letterbak was vroeger van mij, heeft mijn vader voor mijn zoontje geverfd in frisblauw, hier ligt nu mijn oude schelpen- en stenenverzameling in, hier was ik altijd erg trots op, en zijn eigen beginnende collectie.


Aan het oude schooltafeltje zit hij erg graag! Die is nu opgeruimd, maar meestal ligt hij vol met snippers (hij knipt veel in tijdschriften.. meneertje Knipgraag noem ik hem wel eens...) en andere prulletjes. De klok hebben we vorige maand opgehangen, hij wil graag bij de tijd zijn (hoe laat mag ik opstaan, hoe lang mag ik nog lezen?).


Naast zijn bed een stapel dierenboeken en Donald Duckjes... En natuurlijk een piraten dekbed, een piratenkussentje, een haai, een beestjeslamp...


En achter zijn bed een 'hut', waarin hij zich kan verstoppen.. dit wilde hij zo graag achter zijn bed dus zijn bed precies zo neergezet dat dit kan. Over een tijdje op zoek naar een groter bed, het past nu nog maar net.. kleine jongetjes worden groot!

Echt een leuk jongenskamertje zo he!?

25 opmerkingen:

  1. Wat is je zoon creatief, leuk hoor! Hij weet blijkbaar goed wat hij mooi en niet mooi vindt! Een groter bed kan hij volgens mij wel hebben, al staat deze kleur prima bij de overige spulletjes in zijn kamer!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk die letterbak met die schelpjes. Het ziet er voor een jongenskamer opgeruimd uit hoor :-) Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Allé jong, dat kan zo in een boekske !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ja een heel leuke kamer, gezellig ook! Leuk hé als ze zo lekker genieten van hun kamer. Hebben ze hier ook altijd gedaan en nu nog trouwens...alleen komt er steeds meer troep op de grond waar ik niet meer aan mag komen...zucht ;);) Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooi kamertje heeft je zoontje. Zo stoer! Geniet er nog maar even van, voor je het weet zijn ze groot.
    Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk om te zien, een mooie kamer heeft je zoontje! Wel heel herkenbaar die 'verzamelingen' ;-) Haha, elke dag vind ik wel weer een snipper, een stokje of steentje in de rugzak van Tijn. Ik vind het wel mooi dat ze de kleine dingen zo kunnen waarderen, dan nemen wij die troepjes maar voor lief!
    Fijne avond, liefs Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat heeft je zoon leuke hobby's!
    En gelukkig mag hij daar uiting aan geven in zijn gezellige kamer!
    Geniet van dat joch!
    En natuurlijk ook van je dochter!

    Groetjes Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie opgeruimde stoere kamer heeft je zoon.

    Fijne Avond,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een geweldig kamertje,waar hij lekker zijn ding kan doen,dat is zo belangrijk,mooi hoor zijn verzameling en de boot die hij met opa maakte,geweldig,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk zo de kamer. En wat fijn dat je zoon zoveel interesses heeft. Is alleen maar goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een stoere jongenskamer heb je ervan gemaakt!

    Fijne week
    Liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een super leuke jongenskamer! Ik vind het behang ook erg mooi. En zijn boot is natuurlijk helemaal geweldig. Leuk dat hij dat samen met zijn opa heeft geknutseld.
    Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Echt een mooie stoere jongenskamer! En wat leuk dat hij zoveel verzamelingen heeft.
    En samen met opa zo'n boot maken is natuurlijk geweldig!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hij heeft een leuke frisse stoere kamer! Mooi die blauwe kleur. Mijn jongste heeft ook één muur fel-blauw. Staat toch altijd lekker fris met wit.
    De piratenboot vind ik echt geweldig, zeker omdat hij gemaakt is met z'n opa, zo waardevol voor later!
    En dat opruimen: wie herkent dat niet, met kinderen? Jammer genoeg duurt dat tot zeker in hun tienerjaren, merk ik. Alleen dan kun je het zelf niet meer bijhouden, want dan is het hun verantwoording en hun heiligdom. Resultaat: steeds minder vloeroppervlak om te lopen...
    Dus 'geniet' nog maar even van het wél in kratten doen...hihi.
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Nou en of dit een heerlijke jongenskamer is. Het ziet er heel gezellig uit. Prachtige oude koffers, heel handig om al zijn spulletjes in op te ruimen. En ja, die ruimte voor een hut, echt helemaal geweldig... De letterbak met schelpen en stenen vind ik super mooi...
    Ik wens je een heerlijke dag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een mooie jongenskamer. Ik vind het behang zo leuk.
    Leuk zo'n kleine verzamelaar, mijn zoon verzamelde vroeger ook van alles.
    Die piratenboot heeft hij prachtig gemaakt zo samen met zijn opa.
    Wens je een fijne dag.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een stoere kamer! En gaaf die zelfgemaakte boot! Liefs Lisanne

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een prachtige slaap/ speelkamer! Hier is hij vast heel graag.

    Groetjes, Pietrik

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mooie kamer !
    Héél stoer !

    Lieve groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Echt een stoere jongenskamer!
    Leuk de letterbak met schelpen!

    Veel liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een leuke slaapkamer. Die zelfgemaakte piratenboot is superleuk.
    Lieve groet,
    Henny

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Nou.... niet om het een of ander Miriam,
    maar de koffers die ik daar zie vind ik sowieso al enig :-)
    Een leuk vlieghoekje. Dan nog de schelpen in de letterbak en de posters aan de deur.
    Het piratenklompje is enig :-) Ook zijn bed zelf met schuilhoekje.
    Heerlijk zo'n jongenskamer.
    Heel mooi vastgelegd.

    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een leuke kamer! Ziet er heel gezellig uit.
    En ik snap dat hij trots is op zijn bootje...zou ik ook zijn!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat een leuk, een berichtje! Dank daarvoor!