vrijdag 31 oktober 2014

Update Flower Power sprei

Er zijn nu 135 bloemen gehaakt aan deze "Flower Power" sprei.
Hij lag alweer heel wat maanden... En dat is natuurlijk zonde!  


Het wordt een ruime sprei voor het ledikantje van Julian.

Het patroon van de Afrikaanse bloemn/ African flowers staat o.a. hier bij Karin aan de haak
Ik haak ze meteen aan elkaar, op de 'As you go- manier' van Lucy (Attic 24)


Het is best veel werk... Iedere toer heeft een andere kleur. 
En ik ben nogal een pietje precies ;) Als ik een steekje niet mooi vind, haal ik gerust weer een stukje los.
Duidelijk een steekje los dus, haha. Ik denk dat ik een klein half uurtje per bloem bezig ben.
De draadjes werk ik meteen weg door ze met de volgende toer mee te haken en dan af te knippen. 
Scheelt weer! Alleen de laatste (grijze) toer met ik later nog afwerken.


Ik haak met haaknaald 3 met voornamelijk Cataniakatoen en Phildar Cotton 3.
Ik blijf de kleuren prachtig vinden...


Hoop dat hij voor de winter klaar is..! Ik ga m'n best doen.
Er komt natuurlijk nog een mooie rand omheen.
.Hiernaar moet ik nog even op zoek op het web.


Wordt vervolgd!

40 opmerkingen:

  1. Prachtig! De kleuren zijn heel mooi bij elkaar, de grijze hoofdkleur maakt het tot een mooi geheel.
    Maar wat een werk...al die draadjes afwerken.....
    Je moet er duidelijk zin in hebben, maar als ik het goed begrijp is hij 'binnenkort' klaar, knap hoor!
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze wordt echt prachtig!
    Mijn 50-tinten-paars deken is ook met catania katoen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Miriam,
    Wat is dit toch prachtig, al die kleuren die zo mooi bij alkaar passen...! Zijn al deze bloemen dan genoeg voor je deken! 138 stuks is toch wel heel veel en ik vind het best knap dat je zo'n bloem in een klein half uurtje af krijgt... Ik zou alleen vreselijk opzien tegen het afhechten van zoveel draadjes...
    Nu dus nog een mooie rand er omheen en dan is hij af... Nu ga ik ervan uit dat alle bloemen aan elkaar zitten en je er geen bloemen meer bij hoeft te maken... Hij is echt wonderschoon..
    Ik wens je een heerlijk weekend,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ..... 135 bloemen bedoelde ik te zeggen...
    Liefs, Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat schiet al flink op, het is inderdaad een mooie kleurencombinatie. Het afhechten van zoveel draadjes zou ik net als Mirjam een crime vinden, maar goed...als het straks af is, heb je wel enorm veel eer van je werk!

    Fijn weekend. Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De draadjes haak ik meteen mee met de volgende toer, dan hoef je niet af te hechten! :) Ik heb er nl ook een hekel aan....

      Verwijderen
  6. Super gaaf! Prachtige kleuren. Dit wordt vast zo'n dekentje die generatie op generatie wordt doorgegeven :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt! Ja Lotte, met dat idee maak ik hem ook :) Dat motiveert ook weer om er zoveel tijd in te steken.

      Verwijderen
  7. Wat wordt de deken mooi, Miriam. De kleuren zijn echt prachtig. Het is heel wat werk, maar dan heb je ook wat moois.

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hele mooie kleuren! En het bloempatroon is ook heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Your blanket is absolutely beautiful <3
    Smiles, DianeM

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hij word erg mooi. Ik vind dat klein beetje oranje in je sprei echt heel goed passen.

    Lieve groet, dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Miriam!
    Wat leuk dat je mijn blog gevonden hebt (www.pomenco.blogspot.nl)! Ik bezoek de jouwe ook regelmatig en ik bewonder de prachtige dingen die je maakt iedere keer weer. Je vroeg hoe ik de lay-out van mijn blog maakte.
    Dat gaat eigenlijk heel amateuristisch: eerst ontwerp ik mijn eigen plaatjes (o.a. de turquoise cirkels aan de bovenkant van mijn blog) in Microsoft Publisher en die sla ik op als afbeelding. Dan open ik een wit canvas met het juiste aantal pixels in Picmonkey. Ik voeg dan mijn afbeeldingen en tekst toe en ik sla het geheel op als afbeelding. Zo heb ik alles gemaakt.

    Groetjes, Loes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Pom en Co! Dank je voor je antwoord! Ik heb het inmiddels ook voor elkaar gekregen.. met wat geworstel met een fotobewerkingsprogramma.. Dank je!

      Verwijderen
  12. Wat een mooie keuren! Deze bloem staat hoog op mijn wil-ik-ooit-nog-eens-maken lijstje, maar die lijst is nogal lang... ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hij wordt prachtig met die kleuren blauw en grijs!
    Lieve gr. Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Schitterend!!!!
    Groetjes Lies van bymyselfffie.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hij wordt echt heel mooi. Ik hou wel van die gedempte zachte kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooi, mooi, zo mooi!!
    Prachtige kleuren, mooi patroon en oh ja zei ik je al dat ik het mooi vind?

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wauw! Wat wordt dit sprei prachtig zeg. Ik wil ook binnenkort beginnen met dit patroon alleen vraag ik me af hoe je ze aan elkaar haakt. Hou je niet ruimtes over omdat het zeshoekig is? Graag hoor ik hoe jij dat doet. Groetjes Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik haak ze aan elkaar op de As-you-go manier van Lucy (Attic 24). Dan haak je ze aan elkaar bij de laatste ronde. Lekker makkelijk ;) Succes!

      Verwijderen
    2. Dankje! Ik ga dat even opzoeken. Groetjes Nienke

      Verwijderen
  18. Ik vind heel veel gehaakte dingen mooi maar deze deken vind ik echt PRACHTIG!!! Jeetje wat mooi. Zo dat wou ik je even vertellen. ;-) XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Echt super, super mooi! Succes nog even en straks mega trots op dit grote project! Groetjes Els

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Schitterend!


    Lieve groet, Caroline.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Prachtig!! Hele mooie kleuren-combi.
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Mooi! Ben sedert vorige zomer met iets gelijkaardigs bezig, alleen de laatste rij is er niet bij. Ik haak de bloemen een rij eerder aan elkaar. Had er geen idee van dat dit de Afrikaanse bloem was ;) Je plaid is heel mooi, mooie kleuren ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Het wordt prachtig. Wat een werk, maar dan heb je ook wel heel iets moois!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Je sprei ziet er prachtig uit! Fijne avond,

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  25. wauw super mooi! ik heb veel respect voor je al die draadjes,,,, oef wat een werk. Maar het resultaat is super mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Goed dat je deze weer hebt opgepakt, want hij wordt zo mooi!! Fijne zondag nog!

    Groetjes van Ellebel

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Very, very beautiful! Enchanted! Kisses

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat ontzettend mooi, wil er binnenkort ook een gaan maken. Hoe werk jij het af zodat je een rechte deken krijgt? Lijkt mij dat je niet recht uitkomt door de zeshoekige vorm.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Hallo,
    Klopt het dat u eerst alleen de bloemen maakte tot toer 6. En dat toer 6 in het grijs oas gehaakt werd toen u alles aan elkaar haakte met stokjes?
    En hoe is het dekentje recht geworden?
    Groet Joyce

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Vind je deken prachtig.Ook de kleuren combinatie.Heb je enig idee hoeveel kleuren ,maar vooral hoeveel katoen je verbruikt hebt hierin?

    BeantwoordenVerwijderen

Wat een leuk, een berichtje! Dank daarvoor!