woensdag 4 februari 2015

Gekke drankjes...

Allereerst; bedankt voor alle leuke reacties steeds!!! En nieuwe volgers.. Welkom!


De week van... de luchtweginfectie, inmiddels gelukkig alweer aan de beterende hand.
 Maar we blijven gewoon doorgaan met gezond eten! Kan nooit kwaad. Zoveel mogelijk biologisch. 
Helemaal lukt niet, we zijn nogal een stel lekkere eters met z'n vijven en als we helemaal biologisch zouden eten zou het boodschappenbudget de spuigaten uit lopen. 

Het soepje op de foto hierboven is altijd lekker, (gezond!)... hier het linkje naar het recept.

Voor kleine Julian (7 maandjes jong) kook ik iedere week wel biologisch: ik vul een heel aantal bakjes met o.a. pastinaak (hoezo vergeten groente?), wortel, pompoen of broccoli. Veelal gecombineerd met zoete aardappel of gewone Hollandse aardappel.

Voor mezelf maak ik de gekste dingen... soms drink ik de drankjes met een knijper op mijn neus op ;), maar meestal zijn ze prima weg te werken. Vooral om de luchtweginfectie te verdrijven probeer ik het e.e.a.,
waaronder deze (hier staat het recept). Geeft je weerstand een boost!


Een paar keer per week eet ik een avocado. Ze zijn zo gezond! Dit is de luie manier van klaarmaken: gewoon even wat zout, peper, olijfolie en Italiaanse kruiden over sprenkelen en dan uitlepelen. Handig voor bij de lunch of als gezond tussendoortje.

De shake op de foto is een ontbijt wat ik een paar keer per week drink. Ingrediƫnten: Amandelmelk, theelepel chiazaad, eetlepel lijnzaad, theelepel kurkuma en gember (kan ook vers als je dit hebt), eetlepel olijfolie, snufje peper, sap van halve limoen/ citroen, theelepel honing, 1 kiwi, halve banaan (die maakt een hoop goed;). Ter maag opvulling kun je er nog wat havermout aan toevoegen, al vind ik zonder lekkerder. En dan even mixen.

Op de foto rechtsboven had ik was oud biologisch brood over (wordt vaak wat sneller droog). Dus: olijfolie over sprenkelen, kaas er op, 1 knoflookteen uitknijpen boven je broodjes, een uitje erover, zout, peper, Italiaanse kruiden (zo lekker;) en even in de oven. 

En een "thee tip": kennen jullie Verveine thee? Dit is de Citroen Verbena. 
Dit drink ik meerdere malen per week. Superlekker! 


De volgende keer weer een haaklogje. 
Ik heb n.l. alweer aardig wat lapjes gehaakt voor de Rainbow Blanket

7 opmerkingen:

  1. Dat met de avocado's kan ik me helemaal voorstellen, ik ben er zelf ook gek op... Maar ik zie allemaal lekkere dingen voorbijkomen... super hoor.
    Ik wens je een heel fijne dag nog verder,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo je bent echt goed bezig op eetgebied!
    Allemaal lekker gezond en biologisch, goed hoor.
    Tot snel, Rensina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat gezond allemaal! Ik denk dat ik toch maar eens een avocado ga proberen. Nog nooit gehad! Hier proberen we ook wat gezonder te eten. Wij zijn ook allebei een stel lekkere eters. Smoothies vind ik heerlijk, die maak ik van puur en alleen fruit. Eerder altijd een combi van yoghurt en fruit, maar dat viel niet lekker. Verder begin ik groene thee steeds lekkerder te vinden en dat drink ik momenteel best veel.

    Liefs, Vera

    P.S. Ik vind het erg leuk om weer wat vaker een blogje van je te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. nk je Vera! Haha ja doe mijn best om het bloggen te combineren met het kleine mannetje! Haken/ bloggen is ook gewoon zo leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ziet er allemaal lekker uit. De avocado heb ik nog nooit op die manier gegeten maar ga ik heus proberen. Ook de thee kende ik niet ondanks ik heel veel thee drink, vooral s'avonds. Dank voor de gezonde tips !

    Groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een lekkere en gezonde dingen zie ik allemaal voorbijkomen. Ik ga de avocado ook eens zo proberen.
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een heerlijke gezonde dingen! Wij beginnen de dag ook vaak met een smoothie! Heerlijk en ik voel me veel fitter dan wanneer ik het 2 dagen ben vergeten!
    De avocado zo eten is ook een goed idee! wij eten er ook een aantal per week maar deze (makkelijke) variant had ik nog niet geprobeerd! Dank je wel voor de tip!

    Groetjes Cindy
    woon-geluk.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen

Wat een leuk, een berichtje! Dank daarvoor!