woensdag 29 april 2015

Keek op de Moestuin- week!

Wat is alles ineens FRISGROEN hè buiten, hier aan de bosrand is alles weer heel
snel gegaan... Altijd weer zo mooi. En ook de tuin gaat nu hard (ook het onkruid...;).

Eerste Moestuin oogst; kruiden! Heerlijk in een salade.
(Peterselie, Maggie(Lavas) en Bieslook)

                                                                                        (foto: Womanshealth )
Wij aten hem zo (4 pers.)! Doe een blikje linzen in een kom, doe er 2 avocado's, 
4 tomaten, fetakaas, halve komkommer en de verse kruiden in. Dressing heel simpel van olijfolie,
peper en zout. (lekker met boerenbrood en pesto!)

De Tomaatjes verspeend. Klinkt schattig he? Was ook best een fijn klusje,
de 'baby tomaatjes' met een lepel in de Makkelijke Moestuin mix gedaan.
In ieder potje laat ik 1 tomaatje goed opgroeien. Ik kies de sterkste uit, de andere knip ik af.
 (best bruut eigenlijk;)


De zonnebloemen verplant naar een grotere pot met Makkelijke moestuin mix.
Na IJsheiligen (15 mei) naar buiten.

Klimcourgettes voor gezaaid en de Pompoenen. (moeten in het donker kiemen dus staan met een theedoek 
erover in de vensterbank.. staat niet zo decoratief.. maar voor het goede doel hè?!). 

Ik hou van vogels, vandaar ook mijn vogelvriendelijke tuin.. maar nu had mama Merel in mijn 
Moestuintje gezeten! Ze mag in mijn hele tuin wroeten (en dat doet ze ook naar hartenlust!), maar niet in deze kostbare vierkante meters...
Ik had er al een vogelnet over gespannen, maar ze had een klein gaatje gevonden.
De dikke boef.... mijn Palmkool was onthoofd (ik had er twee staan) en 3 slaplantjes zo omgewoeld dat ik ze er uit moest halen.

I.p.v de Palmkool staan nu Stambonen. De andere Palmkool staat er nog wel..

De Radijsjes groeien goed.

Voor de omgewoelde Kropsla is weer nieuwe Kropsla geplant.
De Rucola doet het goed, en Bij de Pluksla verschijnen kleine plantjes..

De wortelsprietjes komen boven.... (heel mini)

net als de Spinazie...

Bietjes....

Snijbiet...

Sugarsnaps en Peultjes...

Dille...

De Maggie heeft nieuwe steeltjes gevormd:

De munt slaat goed aan

Net als de Tijm:

Tot zover deze moestuinpost!

12 opmerkingen:

  1. Super leuk om te zien en lezen dat het goed gaat met de moestuin!

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi, ja het gaat zeker super hard met dat groeien en bloeien. Prachtig om te zien, en mooie kleur vind ik altijd. Echt genieten. En wat leuk je moestuintje. Je inspireert me tot het kweken van kruiden, was even de lavas vergeten, haha, mm... lekker! groet Francien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wat gaat het toch goed met je moestuin!
    Alles is al mooi bezig.
    Leuk om te lezen.
    Groetjes, Rensina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik moet die kas van mij nu echt eens een plekje geven in mn tuin voordat het te laat is!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig om alles te zien ontkiemen en te groeien! Super van jou !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat gaat dat allemaal lekker zeg, in je groentetuintje. Het groeit allemaal voortvarend. Zo leuk om dat hele proces te volgen hè. Heerlijk hoor... En dat wordt allemaal alleen nog maar mooier en meer...
    Fijne avond,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat ziet het er heerlijk groen uit bij je. En wat een heerlijk recept geef je ons. Bedankt.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat ziet je moestuintje er goed verzorgd uit zeg.
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jullie moestuin ziet er mooi uit! Wat hebben jullie veel heerlijke kruiden staan!

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik ben blij om te zien dat uitgekomen wortel er bij jou "zo" uit ziet. ik herken het onkruid nog niet van de kiemende worteltjes ;-)
    groetjes SoFie

    BeantwoordenVerwijderen

Wat een leuk, een berichtje! Dank daarvoor!