woensdag 27 mei 2015

Bekijk de wereld eens door een groene bril!

Groene blogpost dit keer...


Op vrije dagen maak ik de laatste weken bijna altijd een groene shake. 
(Even een tijdje minderen met brood) Deze Smoothie is mijn favoriet (1 pers.):

- paar verse spinaziebladeren
- paar takjes peterselie
-  blaadjes munt
- theelepel kurkuma 
- theelepel gember(poeder). 
- halve citroen
- beetje gemalen peper
- eetlepel olijfolie
- theelepel chiazaad
- eetlepel gebroken lijnzaad.
-1 banaan (of soms een kiwi/ appel... wat er is)

Half glas sinaasappelsap en een half glas water er door en mixen maar! 
's Middags een rucola salade met bieslook uit eigen tuin
(natuurlijk opgeleukt met een gekookt eitje... tomaat... wat olijfjes... beetje couscous (foto rechtsonder) verzin het maar!) De Rucola groeit als kool! Ik pak steeds een paar buitenste bladeren, een dag later 
alweer net zo vol! 


Ik zag dit tijdschrift liggen... als je van Moestuinieren houdt is dit echt een aanrader. 
Boordevol info en mooi vorm gegeven.


De eerste roos staat al in bloei en een bos Fluitekruid staat te pronken op de salontafel.
(valt wel gigantisch uit, maar.. who cares:)


Denk dat ik vandaag de tomaatjes naar buiten ga verplanten, net als de klimcourgette en pompoen.
De nachttemperaturen zien er goed uit.. dus verzamel al mijn moed. ;)


 Groene groeten,

11 opmerkingen:

  1. Zelf heb ik geen "groene vingers", maar het ziet er bij jou allemaal wel heel aantrekkelijk uit!!

    Groetjes van Ellebel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jouw moestuin ziet er fantastisch uit! Bij mij is nog niet zoveel groens te zien. :(

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk he zo´n moestuin... Die groene smooties laat ik staan maar een lekker portie sla is wel wat.
    Wist je dat tomaat en basilicum in de zelfde grond werkt tegen ziektes en je tomaat er nog lekker van gaat smaken.
    Gelezen dus ik wil het zelf ook maar eens gaan proberen.
    Geniet maar van je tuin.
    Groetjes,
    Nelleke
    http://nellekeshobbyhoekje.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw, dat gaat geweldig bij jou! Mijn sla en rucola gaan ook prima, heb er ook al van gegeten, heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tis net Heksen limonade, maar dan heel gezond, hi hi.
    Bedankt voor je recept, ik ga hem ook een shaken!
    Groetjes, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat gaat wel heel erg goed hè, jouw groentetuin. Wat heerlijk zeg...
    En dan al die lekkere dingen, super...
    Fijne avond,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Great article, Thanks for your great information, the content is quiet interesting. I will be waiting for your next post.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mmmm, de vitaminen spatten bijna van het scherm af. Gezond en lekker. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dag Miriam,
    Bij deze wil ik je van harte bedanken voor het 'samen haken' aan de regenboogdeken! Ik heb vandaag foto's van mijn deken gepost. Dit was echt een heel toffe kleurentherapie! Jij bent een bron van inspiratie!
    Groetjes,
    Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lekker he al die eigen groente! Bij mij is het nog een beetje zielig maar ja de bakken staan net dus misschien moet de grond nog een beetje aclimatiseren.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk he, als de groentjes zo goed gaan ! Bedankt ook voor de extra smoothie-ideetjes ! Ga ik zeker eens uitproberen.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat een leuk, een berichtje! Dank daarvoor!