zondag 19 juli 2015

Tadaa! De rainbow blanket/ regenboogdeken is klaar!

Somewhere....... over the rainbow!

Zo, heeft hij nu niet mooi geposeerd? :) 

Alle draadjes van de regenboogdeken / rainbow blanket zijn weg gewerkt. De meeste kon ik zo afknippen omdat ik ze had mee gehaakt.
een aantal draadjes heb ik met een stopnaald even mooi weg gewerkt.. ach was ook zo klaar.
De achterkant is ook heel mooi geworden. Dat is niet met alle granny patronen zo. (african flowers bijvoorbeeld, vind ik van de achterkant niet zo mooi). Dit is echt een aanrader,
ook het aan elkaar haken!
Ik ben ik januari dit jaar begonnen, dus we zijn nu 6 maanden verder.
Al heb ik er niet constant aan gewerkt.


Informatie:
Katoen: Catania smc en Phildar Coton 3
Haaknaald: 3,5
Maat deken: 100 cm bij 150 cm
Aantal lapjes: 77
Aan elkaar gehaakt op deze manier: klik
Patroon rand: klik
Hoeveelheid bollen: van alle kleuren 1 bol - van de creme kleur (Catania) 8 bollen.
Patroon granny: dichte granny squares, Link waar ik veel aan heb gehad: blog Wieke van Keulen
 
Ik haakte ze als volgt (supersimpel)
- Haak 4 lossen tot een ring, sluit met een halve vaste
- haak 4 lossen, 3 stokjes (in de ring), 2 lossen, 3 stokjes, 2 lossen, 3 stokjes, 2 lossen en sluit met een halve vaste in tweede losse waar je deze toer mee begon. Je hebt nu een klein vierkantje.
- Ga met een halve vaste naar dichtsbijzijnde ruimte in de hoek. Haak nu in de hoek:
2 lossen, 1 stokje, 2 lossen, 2 stokjes. Steek dan de haaknaald meteen in het eerste stokje uit de vorige toer en haak een stokje. Doe dit ook bij de volgende 2 stokjes uit de vorige toer. In de hoek haak je:
- 2 stokjes, 2 lossen, 2 stokjes...
ga zo verder tot je vierkant het juiste formaat heeft.

Groetjes en een fijn weekend verder!

35 opmerkingen:

  1. Wat super mooi!! Super mooi gedaan! En dat in maar 6 maanden ;) was je het tussendoor soms niet heel erg zat? Groetjes Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooi resultaat! Wat het formaat betreft past het ook perfect op het houten bankje ;-).

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd met het mooie eindresultaat. Heel erg mooi.
    Daarnaast moet ik je nog even melden dat ik de afgelopen 2 weken maar liefst 4 keer al genoten heb van je heerlijke bietensalade recept...het valt bij iedereen (groot en klein) enorm in de smaak... jammie...zo lekker de bietjes uit eigen tuin.
    `
    groeten, jantien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi, mooi, mooiiiiiii!! Je zal het haken er aan nog gaan missen, haha. Geniet van het eindresultaat, groet Francien

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ohhh sweet lady your colourful project is so inspiring..beautiful photos..

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prestatie! En wat een eer van je werk. Hij is echt prachtig geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw het is echt heel erg mooi geworden!
    Lekker vrolijk en helemaal mooi zo in het zonnetje.
    Een fijn project om te mogen volgen.
    Groetjes, Rensina

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Geweldig mooi plaid heb je gemaakt en zo lekker vrolijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik heb er vaak op gereageerd maar ik vind je deken echt prachtig! Daar mag je met recht trots op zijn!
    Ik wens je er heel veel plezier en geluk met en onder je deken. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh, wat een week is dat geweest. Het resultaat is prachtig geworden

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wauw !!! Super mooi deken. Een hele prestatie om dit te realiseren. De foto met de houten bank en het deken vind ik prachtig. Knap gedaan hoor!!!

    Nog een fijne late zondagavond, liefs Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wow!! Supergaaf!! Om trots op te zijn!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat is ze mooi geworden! Complimenten! :)

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een mooie en vrolijke deken is het geworden...heel mooi!! Dank je voor de duidelijke uitleg..krijg er helemaal zin in!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hij is prachtig geworden, geweldige kleuren!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik vind hem geweldig!! Ik ga het echt een keer zelf proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Jouw deken is schitterend! Echt prachtig in al die mooie kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Love your blanket!!! It's totally amazing!!!

    Ingrid xx
    Myfunkycrochet.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wow, wat is de deken prachtig geworden. Ik kan me voorstellen dat je een blij gevoel krijgt als je naar jouw regenboogdeken kijkt.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wow your blanket is truly beautiful - lovely neat stitches. You did a great job :)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wow wat mooi! En wat een werk :-) Hij is heel gaaf geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Waaw dat is een mooi deken geworden! Supervrolijk met al die kleurtjes!
    Veel liefs Julie

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Na het zien van deze prachtige deken, inmiddels zelf ook 3 dekens verder.
    Thx, een oude hobby weer opgepakt....heerlijk om te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat een leuk, een berichtje! Dank daarvoor!