zondag 14 april 2013

Kruiden in zinken teil e.a. tuinbezigheden...

Vanmiddag lekker aan het werk geweest in de tuin.
 
Eerst even wat kleur voor in de tuin gehaald; Viooltjes en Vergeet-mij-nietjes (in het roze, deze had ik nog niet eerder gezien!). Naar het Tuincentrum gaan, vooral naar de Intratuin, vind ik altijd superleuk, net als de kinderen (die niet weg te slaan zijn bij de dierenafdeling;). En ik zie altijd veel te veel en loop dan weer over van de ideeen. Een lijstje is wel nodig om niet te ver af te dwalen;)
Naast de bloemen, ook kruiden gehaald.
 
 
o.a. Munt, Citroenmelisse, Salie, Rozemarijn, Tijm, Knoflook. 

Vorig jaar heb ik deze teil via Markplaats gekocht, samen met nog een veel grotere teil. Die grotere teil is gebruikt om lekker in de spelen bij warm weer, maar deze kleinere is nu ons ienimienie kruidentuintje, vlakbij de schuifdeur van de keuken zodat je gemakkelijk even wat af kunt knippen tijdens het koken. In de pot er naast heb ik ook kruiden gezet.


 
Ook hebben we een boom besteld bij een kweker in de buurt; een Prunus. Vorige winter was de andere boom (een jonge Esdoorn) dood gevroren, dus het werk tijd voor vervanging want het was zo toch wat kaal in de achtertuin. Deze boom wordt w.s. volgende week bezorgd, samen met nog 3 hoge smalle beuken die bij de schutting komen te staan en wat lage beukjes voor de lange heg (waar een paar waren doorgevroren vorig jaar tijdens de strenge vorstperiode..).
 
 En... onze gevleugelde vriendjes zijn ook niet vergeten vandaag; ik wilde zo graag een vogelhuisje! Geschikt voor kleine vogels als Pimpelmezen. We zullen zien of er dit jaar al bewoners in komen..!
 
 
Al met al een bezig middagje! Al kom je er, al werkende achter, hoeveel werk er nog ligt (onkruid wieden, nog wat snoeiwerk, buxussen bijknippen en bemesten..). Maar goed, dit houdt me van de straat!
 
Morgen belooft het een zonnige en warme dag te worden,
Eindelijk, lente in de woonkamer!
geniet er allemaal van!

27 opmerkingen:

  1. ziet er heel gezellig uit:) Ik ga morgen beginnen... in de ZON!! hopelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, heerlijk weer die bloemetjes, die roze vergeet-mij-nietjes zijn leuk! Lekker genieten maar dit weekend!

    Groetjes van Ellebel

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een lekkere tuinmiddag, op die manier is het genieten!!!
    Heel leuk je kruiden in de zinken teil, goed idee van je!
    Vandaag een mooie dag beloofd..dus de deuren gaan open!

    Lieve groet,
    Eefie
    http://whats-inaday.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn hè, dat we weer wat in de tuin kunnen doen.
    Leuk die roze vergeet mij nietjes.
    Groetjes Willy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is een leuk idee kruiden in een teil. ik heb ook nog zo'n teil, je hebt me op een idee gebracht.
    Het ziet er al gezellig uit bij jou in de tuin.

    Fijne Zondag,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk is dat he de Intratuin!??
    Vandaag wordt het mooi weer en kan je er hopelijk echt van genieten ;).
    Fijn weekend!
    Liefs Arja

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk!!! Ik heb vrijdagavond ook viooltjes gehaald, ga ik vandaag even in de potten zetten. Rondje onkruid wieden en alles even netjes maken. Nu maar hopen op mooi weer!!!

    Wat betreft het nestkasje dat je opgehangen hebt, waarschijnlijk krijg je daar pas volgend jaar wat in. Meestal zijn de mezen de winter ervoor op zoek naar een huisje, maar ben benieuwd!

    Fijne dag vandaag!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat ziet het er heerlijk lente fris uit! mooi inderdaad die vergeet me nietjes in het roze. Wij gaan deze lente een eigen moestuintje in de tuin aanleggen.fijne zonnige dag vandaag. Wij gaan een fietstocht maken door de bloemsems.groetjes kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat handig zo'n teil met allemaal kruiden bijna binnen handbereik.
    En alle bakken staan er ook weer fleurig.
    Fijne zondag, hier komt de zon een beetje door.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk toch.....lente !!...hier begint de zon te komen hoor....gauw douchen en lekker naar buiten !!....leuk je kruiden.....liefs van mij...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een gezelligheid in jouw tuin...ik had vorig jaar precies dezelfde teil gevuld met kruiden...de rozemarijn heeft nu zelfs nog een groene kleur...ik wacht nog even en dan komen de andere kruiden er ook weer in....en als ik bij jou kijk dan begint het te kriebelen....fijne zondag en lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat ziet dit er allemaal vrolijk uit! Nu de zon nog, hier is het nog grijs. Buiten staan violen klaar, die ik ook in potten en schalen wil gaan zetten...een leuke klus voor vanmiddag!

    Een fijne zondag! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik zou zo hetzelfde als Ingrid kunnen schrijven.
    Violen staan te wachten voor de pot, alleen is het hier zo grijs als ik weetniet hoe. Hoezo Zon? Desondanks gaan de violen wel in de pot.
    Maar wat heb je het gezellig gemaakt met al die kruiden in de potten. Je hebt nu ook echt wel het gevoel dat je die gezelligheid in tuin en voor mij balkon wilt hebben.
    Die vogelhuisjes zijn ook heel leuk.
    En als je straks de prunus krijgt, die bloeit altijd zo uitbundig!
    Een mooie dag, Mirjam!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heerlijk lente's bij mij staan de zinken emmers ook klaar. Fijne avond. Groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik heb die vergeet me nietjes in het wit gekocht! Schattig zijn ze. Ook hier bij ons weer lekker verse tuinkruiden. Fijne avond, Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  16. jaaa intratuin, een leuk uitje! lekker koffie drinken en dan met allemaal leuke dingen thuiskomne. Leuk zie zinken teil, ik heb op mijn balkon ook allemaal zink en idd..via MP! Groetjes, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh heerlijk. Het bloemen kopen en planten dan. Tegen het snoeiwerk en zo kijk ik wat op. Het ziet er vrolijk uit bij jou, leuk.
    Groetjes, Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat ziet het er gezellig uit bij je in de tuin!

    Fijne week gewenst!

    Madelief

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik krijg gewoon inspiratie van je. Als je mijn tuintje ziet och och.
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een gezellige blog heb je toch.
    Het volgend jaar ga ik ook op zoek naar roze vergeet-mij-nietjes
    En mijn grote zinken teil, ga ik nu ook volstoppen met tuinkruiden.

    Groetjes Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik kom ook graag in de Intratuin! Heerlijke winkel.
    Je tuin ziet er nu al heel gezellig uit.
    Lieve groet,
    Henny

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Fijn dat het zo langzamerhand weer wat warmer wordt en we kunnen genieten van de tuin. Het ziet er bij jou al er gezellig uit.

    Fijne avond. Groeten, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  23. wat een heerlijke kentesfeer bij jou! Nu nog wat meer zon...ik snak er naar! Groeten,Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  24. We kunnen weer de tuin in....niet alleen werken in de tuin maar ook genieten natuurlijk! Wij hebben een zinken badkuip helemaal gevuld met kruiden...zo lekker!
    x Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Die teil vind ik een prachtig ding want het is een echte oude zag ik wel :-)
    Bovendien wordt ik ook helemaal blij van al die kleuren in je blog :-)))))
    Ik heb hetzelfde vogelhuisje als dat jij hebt . Het eerste jaar kwam er niets in en dat kwam omdat mezen altijd in het najaar al kijken waar ze kunnen slapen in de winter en of het een geschikte plek voor het nageslacht is. Het jaar erna steeds koolmezen erin gehad. Sinds gisteren zijn ze hier ook weer met takjes en mosjes aan het invliegen.

    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ooh altijd een feestje hè om naar het tuincentrum te gaan!
    Wat ben je goed geslaagd, het ziet er echt supergezellig uit al die kleurtjes!
    En wat toevallig van dat seizoenenblik! Grappig dat je er ook eens een post van gemaakt hebt. Ik had hem nog niet eerder voorbij zien komen, wat is ie leuk hè.
    Leuk dat je ook blikken verzamelt! Fijne avond, liefs Lindy

    BeantwoordenVerwijderen

Wat een leuk, een berichtje! Dank daarvoor!